2009. október 22., csütörtök

XContest 2009

Hivatalosan is vége a szezonnak. Távrepülésre szakosodott siklóernyősők versenye az Xcontest, működik nemzetközi viszonlyatban is valamint országokra lebontva. Nevezni gyakorlatilag bárki nevezhet aki az adott évre regisztrált, Pilóta1 jogosítással rendelkezik valamint van GPS -e. Jómagam idén bontogattam először szárnyaimat a versenyben, bár tavaly repültem életem első távját. (Kalocsa-Ordas 8Km) :) Szóval ordasnagy táv volt. Ahhoz viszont elég, hogy magával ragadjon az érzés, repülés idegen tájak fölött, a visszautazással együttjáró izgalmak.. Idén tavasszal beszerzésre került egy GPS is, márcsak a távok hiányoztak. Nem kellett sokat várni, hamar jöttek a sikerélmények. Megrepültem áprilisban eddigi rekordomat egy Kalocsa - Balatonkenese szabadtávot: 85Kmert.

Ezekután persze azt gondoltam, hogy ez ennyire baromiegyszerű :) Mikor időm engedte igyekeztem mindig ott lenni a távos helyeken de rövid időn belül kiderült, hogy mégsem fenékig tejfel minden.. akadt azért egy-két jó napom, olyankor is főleg Kalocsárol sikerült eltekerni.. a hegyről próbálkozásokat sorozatos kudarcélményként könyveltem el. Borzasztó érzés lerohadás után a leszállóból végignézni ahogy szépen fogynak a szines pöttyök a hegy elől.. Persze minden egyes alkalommal tanulhattam valamit és a frissen szerzett tudományokat mindig össze kellett fűzni a korábban szerzettekkel, mint egy jónagy fasírt olyan ez az egész, jól össze kell dolgozni az alapanyagokat. Összességében soha nem teltek haszontalanul ezek a napok.. Szezon közepén ausztriában voltunk, abban a két hétben lehetett a legeslegnagyobbakat repülni,. Mikor kimentünk és hallottuk az infókat itthonról kicsit fájt is, aztán a ottani események enyhítettek ezen a fájdalmon. Túlzottan rágörcsöltem erre a témára, próbáltam magam a többiekhez mérni, akik jóval nagyobb repülési, távrepülési tapasztalatokkal bírnak, ráadásul olyan ernyőkkel is repülnek amik alkalmasak erre a célra.. szó mi szó az első szezonom végére nem panaszkodhatom.

Kis Tekicvóval repültünk összesen: 473km -ert, eltöltöttünk repülve az ismeretlen fölött 25 órát együtt és eközben rengeteg rengeteg élménnyel, tapasztalattal gazdagodtam, soksok ismeretlen emberből lett kedves ismerős.. jó kis év volt ez nah! Ezzel az eredménnyel a női mezőnyben a 7. helyre voltam elég, standard (max. DHV 1-2) kategóriában pedig 3 ponttal csúsztam le a 4. helyről.. Ezúton is gratulálnék a legjobbaknak, elképesztő teljesítménnyel zárták páran az évet, születtek rekordok is, a www.xcontest.org/hungary oldalon lehet mazsolázni..
A Női 3 legjobb:
1.Daragó Ágnes
2.Beretka Kriszta
3.Ákos Zsuzsa
és megemlíteném klubtársamat is aki szintén sokat tett idén az asztalra és ezzel 4. Lukácsi Emőke. Remélem jövöre sokkal több együttrepülésre lesz alkalom, olyan leszek mint a szivacs . Szívom magam tovább, hogy mégmesszebre fújjon a szél és méghosszabb ideig tartson az extázis :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése